Nieumiejętnie, w tym nadmiernie stosowana suplementacja, może powodować wiele niekorzystnych konsekwencji zdrowotnych. (fot. Shutterstock)

Racjonalna Suplementacja...

Czynnikami wywołującymi reakcje fototoksyczne mogą być substancje roślinne, leki czy środki chemiczne, działające zewnętrznie bądź podane doustnie. (fot. Shutterstock)

10 leków, przy których należy...

Nieograniczone stosowanie antybiotyków, skutkuje opornością na środki przeciwdrobnoustrojowe oraz rozwojem „superbakterii”. (fot. Shutterstock)

Antybiotykooporność jak...

System ten w aptece nie ma większego sensu! Oznacza on tylko masę problemów a niczego nie gwarantuje. (fot. Shutterstock)

Dyrektywa antyfałszywkowa, a...

Poruszająca jest rozmowa Marii Mazurek i prof. Vetulaniego z prof. Markiem Bachańskim, który w Centrum Zdrowia Dziecka w Warszawie stosował medyczną marihuanę w leczeniu padaczek lekoopornych u dzieci.

A w konopiach strach

Popularny lek na biegunkę może być niebezpieczny?

Popularny lek na biegunkę może być niebezpieczny?

Tagi: 

Food and Drug Administration zamierza ograniczyć wielkość opakowań loperamidu. Mimo, że lek uznawany jest za bezpieczny, to przedawkowany może jednak prowadzić do zaburzeń rytmu pracy serca skutkując nawet śmiercią. Doniesienia o takich przypadkach w ostatnim czasie coraz częściej trafiają do FDA, stąd reakcja...

Kilka dni temu FDA wydało komunikat o nakazie zmniejszenia wielkości opakowań leku Imodium, zawierającego loperamid. (fot. Shutterstock)

Loperamid do popularny lek przeciwbiegunkowy. Jego maksymalna dawka dobowa wynosi 8 mg - w przypadku przepisania przez lekarza, może ona dochodzić nawet to 16 mg na dobę. Lek jest bezpieczny w zalecanych dawkach, jednak ich przekroczenie może spowodować poważne zaburzenia rytmu pracy serca i skutkować nawet śmiercią.

FDA w ostatnim czasie otrzymywała raporty dotyczące poważnych problemów kardiologicznych a nawet przypadków śmiertelnych, związanych ze stosowaniem zbyt wysokich dawek loperamidu - pomimo wyraźnych ostrzeżeń umieszczonych w ulotce leku. Zdecydowana większość zgłoszeń dotyczyła przypadków samodzielnego stosowania leków OTC z loperamidem. Z raportu, jaki został w tej sprawie stworzony przez FDA wynika, że pacjenci przekraczali dopuszczalne dawki leku po to by uzyskać "efekt euforii". Loperamid działa bowiem na receptory opioidowe.



Kilka dni temu FDA wydało komunikat o nakazie zmniejszenia wielkości opakowań leku Imodium, zawierającego loperamid.

Źródło: FDA

Naczelna Rada Aptekarska wyraża nadzieję, że cały szereg uwag, które zgłosiła zostanie wzięty pod uwagę, błędy zostaną wyeliminowane i uda się uniknąć kolejnych w przyszłości. (fot. Shutterstock)NIA: Rozporządzenie w sprawie recept...

W miniony poniedziałek przedstawiciele Naczelnej Izby Aptekarskiej dyskutowali z...

Farmaceuci są przekonani, że jeśli przepisy wejdą w życie w proponowanej przez ministerstwo formie, to właśnie oni staną się głównymi adresatami skarg i roszczeń pacjentów. (fot. Shutterstock)Będzie strajk farmaceutów? W środowisku...

Od kilku tygodni narastają negatywne emocje w środowisku farmaceutów. To efekt kolejnych...

W latach 2016 do 2015 spółka sprzedała do kilku hurtowni farmaceutycznych leki warte dokładnie 3 730 768,98 zł. (fot. Shutterstock) Farmaceucie zawieszono PWZ na 6...

Okręgowy Sąd Aptekarski Dolnośląskiej Okręgowej Izby Aptekarskiej we Wrocławiu wymierzył...

Po powiązaniu prokuratury z osobą ministra sprawiedliwości na przestępczość lekową zaczęto patrzeć poważnie, a nie z pobłażaniem. (fot. Shutterstock)DGP: Zatrzymano płotki. Szczupaki wciąż...

Zorganizowanych grup przestępczych, trudniących się procederem nielegalnego wywozu leków, jest w...

Kamsoft żąda podpisania dodatkowych umów oraz przesyłania znacznie większej liczby informacji niż to wynika z regulaminu akcji promocyjnej - twierdzi firma Sertum. (fot. Shutterstock)Czy firmy Bayer i Boehringer Ingelheim...

Zdaniem przedstawicieli firmy Sertum, niektórzy producenci leków prowadzący programy rabatowe...